Topprestatie Slagwerkgroep

De A-Slagwerkgroep van Harmonie St. Caecilia heeft op zondag 8 december jl. een  topprestatie geleverd tijdens de Concertwedstrijd voor Slagwerkensembles in Theater De Nieuwe Nobelaer in Etten-Leur.
Onder leiding van dirigent Casper Traa behaalden de Gendtse slagwerkers met hun half uur durende programma maar liefst 90,67 punten, genoeg voor een eerste prijs met lof van de jury.
Daarnaast verdiende de groep hiermee ook promotie naar de hoogste divisie van Nederland en ontvingen ze tevens een uitnodiging voor de strijd om het landskampioenschap op zaterdag 1 februari 2020 in Theater De Nieuwe Kolk in Assen.
Aan de concertwedstrijd werd, verdeeld over twee dagen, deelgenomen door 17 slagwerkensembles uit geheel Nederland.
Bij thuiskomst in Gendt werd er onder het genot van een drankje nog lang nagepraat over dit bijzondere succes.