Slagwerkgroep Nederlands Kampioen!

Slagwerkgroep St. Caecilia Gendt is tijdens het NK Concertwedstrijden voor Slagwerkensembles, hét topevenement voor slagwerkmuziek in Nederland, Nederlands Kampioen geworden.
In een deelnemersveld van gerenommeerde slagwerkgroepen uit geheel Nederland wisten de Gendtse slagwerkers in theater De Nieuwe Kolk te Assen met een 9,1 gemiddeld de landstitel binnen te slepen.
Onder leiding van muzikaal leider Casper Traa uit Heijen werd een half uur durend programma uitgevoerd met daarin de muzikaal en ritmisch bijzonder gecompliceerde werken Mountains, Forest en Kunga.
De driekoppige jury kwam superlatieven tekort in de beoordeling van de Gendtse slagwerkers: “we hebben genoten!”, “wat een muzikaliteit!” en “prachtige uitvoering!”.
De 20 Gendtse slagwerkers werden bij thuiskomst in zaal Providentia verrast door een serenade door het harmonieorkest van de vereniging en er werd daarna genoten van een heerlijk stamppotbuffet.
De deelname aan het NK is mede mogelijk gemaakt door Cleanmat Trucks Andelst, Installatiebedrijf Pere Doornenburg en Martijn Reulink Ontwerp- en Tekenburo Gendt.